lørdag 19. mars 2011

For en uke!!! Vi starter med forrige helg;-)

Dette har vært en utrolig fin uke må jeg si!


Forrige helg startet med at vi fikk besøk av min bror og min nevø. Det ble en sen kveld med mye "Mastermind" og latter, etterfulgt av en fantastisk skitur i solskinn og påskevær på lørdag.

På lørdagskvelden var jeg på jentelag hos min lengstkjente venninne, der vi tok med forskjellige retter. Det var spennende! Absolutt å annbefale! Jeg hadde med en salat jeg får skryt av, og friterte løkringer. Løkringene forsvant i gapet på sultene jenter, og flere lurte på hvordan jeg hadde laget dem... det er pinlig enkelt...

Her er oppskriften:

FRITERTE LØKRINGER

Litt tykke ringer av løk
Raps- eller solsikkeolje

En kopp  mel
2 ss maizenna
1 ss bakepulver
salt og pepper
vann (helst musserende)


Bland det tørre og ta i vann til det blir som vaffelrøre (litt tykk), klumper er greit.
Stekes i stekepanne med masse olje (skal flyte litt). Når det slutter å boble er det ferdig:-D


Ellers i uken har været vært helt fantastisk og jeg kost meg med  hvert sekund!

Som en fin avsluttning på uka fikk jeg telefon fra Gardinspesialisten her i Horten i går. Rullgardinen jeg hadde bestillt var kommet!! :-)
ENDELIG!

Her er den kommet opp:

Nå har vi hvite rullgardiner på alle vinduene i stuen, så jeg var rask med å plukke ned gardinene jeg hadde på dette vinduet... Alt til sin tid, også gardiner.... Og i denne stuen har de ikke noe å gjøre mer... Nei, nå er rullgardinenes tid kommet!

6 kommentarer:

  1. Tusen takk for kjempekoselig kommentar hos meg.
    Og takk for at du deler oppskrift, den skal jeg prøve, så jeg kopierer den inn på mailen min.
    Ha en flott helg. :-))

    SvarSlett
  2. Uka di hørtes toppers ut:) Løkringer hørtes snavvel ut...jeg bør prøve, digger løk!! Smakte løksuppe for første gang for noen helger siden, NAM:)
    Så knalle flott det ble med den hvite rullegardina!! ME LIKE! Gardiner er mer og mer ut i heimen her også...
    Ja, jeg får mange kommentarer og det er koselig. Men jeg har hatt bloggtørke siste uke og da får jeg en smule dårlig samvittighet..
    Nyt helga, klem fra meg:)

    SvarSlett
  3. Så deilig uke :).
    Skal prøve meg på de løkringene. Hørtes spennende ut også er det alltid artig med noe nytt tilbehør.

    Tøft med rullegardiner!

    Ha en strålende kveld :)

    SvarSlett
  4. FOR en herlig uke dere har hatt ja! Jeg måtte smile når jeg leste "Mastermind", det var nemlig et av yndlingsspillene da jeg var liten, og et av de min far ELSKET å spille. Vet faktisk ikke om jeg hadde husket reglene i dag, men hadde nok fanget tråen etter en omgang eller to:)) Herlig skiføre hos dere! Her er det helt bart, og dagen i dag har vært fantastisk fin med sol som varmer i solkroken, nydelig!
    Rullegardinen passet perfekt inn hos deg, og vinduene lysnet godt opp, kjempe bra og FINT!!
    De løkringene kopierer jammen jeg også, det høres skikkelig snadder ut!! Du skal få tilbakemelding Ida!:)
    Ha en orntlig koselig lørdagskveld, og ja..., vær sikker på at vi to knottes videre hi hi:)
    Søtnos er du selv, klem på deg:))

    SvarSlett
  5. Hei på deg :)

    Kom over din blogg helttifeldig via en annen.. la meg til som følger av deg for jeg likte bloggen din...så da finner jeg den igjen .

    Fine rullgardiner du har fått deg.. når man har rullgardiner så trenger man ikke vanlige gardiner.

    Fine bilde her hos deg også.. ser ut som om du hadde ei topp uke da.. kjekt med besøk og flott vær.

    Kommer innom igjen for å lese mere av bloggen din etterhvert.

    Klem fra Evelyn

    SvarSlett
  6. Hærlige "pladasken"! Kjempesøt!
    Og greinene med påskeegg var virkelig stilige, hvilken type greiner er det?

    God helg, Ruthe:-)

    SvarSlett

Hei! Hyggelig at du har lyst til å skrive noe til meg! Har du egen blogg vil jeg gjerne besøke den og! Hilsen Ida