fredag 28. januar 2011

Knekkebrødtesten..

Har aldri i hele mitt liv bakt, eller sett knekkebrød bli bakt før, så da jeg var inne på bloggen til Anne Karin, HVERDAGSLIVET i går ble jeg litt revet med! Hun beskrev så greit hvordan hun lagde Trine Grungs knekkebrød at jeg fikk lyst til å prøve selv! Er overhode IKKE noe stor baker, så dette var et ordentlig innfall!

I går kjøpte jeg inn ingrediensene:

Og i dag gikk jeg igang... Frø ER vakre sammen!


Jeg rørte det sammen og klappet deigen ut på to plater...

 Etter fem minutter i ovnen rutet jeg dem opp... og deretter ventet jeg en time i SPENNING!

 Kan bare si... DE SMAKTE NYDELIG!!! Dette blir nok ikke første gang knekkebrødoppskriften blir benyttet her i huset... :-)


4 kommentarer:

  1. Hurra for baker Ida!! Så bra du likte dem:)) Det var vel ikke så vanskelig..? Jeg tenkte på deg tidligere i kveld mens jeg bakte Snickerskake, og lurte på om du hadde bakt i dag som du tenkte. Stiligt, jeg er stolt av deg nå!
    Nå skulle jeg bodd ved siden av deg og kommet på nybakt knekkebrød og kaffe, DET hadde vært kos det!!
    God klem til deg gode venn:))
    Anne Karin

    SvarSlett
  2. Du er hjertlig velkommen!

    SvarSlett
  3. Hei Ida!

    Så spennende og godt dette så ut! Fikk lyst å prøve selv:-) Og.jeg er helt enig, frøbollen var VAKKER! Tusen takk for den tankefulle, koselige kommentaren hos meg. Den har jeg tenkt på flere ganger de siste dagene:-)

    Klem Ruthe

    SvarSlett
  4. Gode er desse heimlaga knekkebrøene, bare ungene også kunne forstått dette. :P

    Ha ein fin søndag. :)

    SvarSlett

Hei! Hyggelig at du har lyst til å skrive noe til meg! Har du egen blogg vil jeg gjerne besøke den og! Hilsen Ida