onsdag 24. november 2010

Er kanske ikke tiden for det lengre men....

...her er uansett et tips mot fruktfluer jeg har jeg lyst til å dele:

* Hell litt rødvin i en litt dyp skål
* ta et par dråper Zalo oppi
* Sett skålen på kjøkkebenken, eller der plagen er stor
* La den stå i noen dager og legg merke til alle fluene som drukner

     FERDIG! :-D

Det som skjer er at Zaloen ødelegger overflatespenningen på rødvinen, og når da fruktfluene kommer for å smake på godsakene, ja, så drukner de. Vanligvis greier de seg greit når de skal drikke litt pga nettopp overflatespenningen. Syns fruktfluer, også kalt bananfluer, er noe herk. De er veldig glad i allt som smaker av frukt, og formerer seg og bøttevis om de får muligheten...

3 kommentarer:

  1. Åååå TAKK! Dette er et kjærkomment tips! Hvert år på sensommeren får jeg disse hekkans ekle dyra i hus. Tipset er notert!

    Ha en finfin dag Ida!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  2. Kjempebra tips!! Husker vi var SÅ plaget med dette på en arbeidsplass jeg var. Måtte kontakte eksperter til slutt....Det ble fruktforbud på hele avdelingen...og hva gjorde enkelte? Tok med seg frukt i smug!! Og ga galskapen videre næring. Utrolig, hehe:)
    Ha en fin kveld, klem fra meg:)

    SvarSlett
  3. Og hvis man ikke vil sløse med rødvin kan man bruke eplesidereddik :-)

    SvarSlett

Hei! Hyggelig at du har lyst til å skrive noe til meg! Har du egen blogg vil jeg gjerne besøke den og! Hilsen Ida