tirsdag 6. april 2010

Påsketur til St. Anton

Det startet en sen lørdagskveld i februar. Vi slang oss med på påsketur en hyggelig aften med gode venner... Dagen etter sjekket vi nettet over hva vi EGENTLIG hadde begitt oss ut på... Der sto det setninger som:


"Tøffest! Brattest! Villest! Et hvitt himmerike ligger her og venter på den som søker den villeste skikjøringen i de østerrikske alper. Det er entusiastene som reiser til St. Anton. De som vil ha mye og avansert skikjøring, og som liker å slite for det." 

 Herre min hatt!!! For et sted!!!! JEG er ingen tøffing på slalomskiene! JEG trives jo best i de GRØNNE pistene!!! Ikke de "svartere enn svartest" HJELP!! Hva hadde vi egentlig gjort!! Jaja, uansett, vi er jo JA-mennesker, så vi svelget hardt minst fem ganger og hoppet i det... Jeg bestemte meg for å leie meg en skikkelig KJEKK skiinstruktør. Og det gjorde jeg:-)) Etter tre timer med ham var jeg klar for det meste! Hehe! Han viste meg hvordan jeg skulle bedre holdningen min og tok meg opp på den ene toppen etter den andre! Fantastisk!!

Så der var vi... Fem dager i PARADIS!!! Vel og merke paradis for entusiastene, som ikke akkurat er oss, men vi var i et fantastisk vakkert vinterparadis som var helt unikt...ALPENE!!











Utsikten ned bakken mot lille idylliske St. Christoph...
Med 88 heiser og 220 km løypenett var det litt av en opplevelse...

                           Disse er på vei opp til Valluga på 2811 moh. for å stå på ski ned baksiden... grøss...




Vi nøyde oss med gondolen opp dit og følte vi var på VERDENS TAK!!!  Eneste rette ordet vi fant om dette stedet var....: MAGISK!!

4 kommentarer:

  1. Dette både så og hørtes fantastisk ut! Nydelige bilder:-))

    Hilsen Anne

    SvarSlett
  2. Hjelp så tøft :) har vært der selv,men i yngre dager hi hi...vet ikke om jeg hadde tatt utfordringen den dag i dag he he ... men husker det var utrolig flott der,barna var ikke født den gang så en skal aldri si aldri til og legge ut på utfordringen igjen :) :) Utrolig flotte bilder,og en flott påske ser jeg at du har hatt :) :) Takk for din hilsen :)
    Klem fra Renate

    SvarSlett
  3. For et herlig sted og for en opplevelse for dere!
    Villmarksklem fra meg i grannelandet!!

    SvarSlett
  4. Heisan, har en liten ting til deg hos meg :)
    Klem Renate

    SvarSlett

Hei! Hyggelig at du har lyst til å skrive noe til meg! Har du egen blogg vil jeg gjerne besøke den og! Hilsen Ida