fredag 11. mars 2011

Tanker til Japan...

Våknet opp til nyheter utenom det vanlige i dag... Jordskjelvet på 8,9 og tsunami i Japan! Dette er jo helt ekstremt, men muligens har man lært noe siden sist når det gjelder varsling til andre steder... Får håpe det ihvertfall! Broren min og svigerinnen min reiste til Filippinene i går... For sikkerhets skyld har jeg sendt dem en melding... (Prøvde å ringe også, men telefonene var avslått.)

Det er godt at japanerne har tatt følger av at de bor i jordskjelvutsatte områder og bygget jordskjelvsikre hus. Ser på nyhetene at mange av husene står, på tross av skjelv og vannmasser! Men stakkars de menneskene som befinner seg mitt oppi det infernoet av vann, søppel og flammer som vises på alle nyhetskanaler nå!

 Krysser fingrene for dette arbeidsomme folket, som bor så altfor trangt i et jordskjelvutsatt område.

Nei, nå skal jeg lage KNEKKEBRØD. 

PS. Nå har jeg forresten hørt fra bror og svigerinne, de er akkurat framme og skal passe seg:-)

2 kommentarer:

  1. Ja, dette er noe annet enn bekymringer til en løs maske. Godt å høre at du har hørt fra broren og svigerinnen din!

    Dette rammer nok mange. Har ikke hatt TV på, så jeg har ikke sett bildene, men radioen står på, og der går det non stop.

    Klem :)

    SvarSlett
  2. Hei Ida,

    Uff ja..det var en forferdelig nyhet å våkne til i dag. Naturen er barsk og er vanskelig å råde med. Japan er heldigvis vant til skjelv, men dette var et voldsomt skjelv med tragiske ringvirkninger. Har hatt på BBC news hele dagen, mens helgevasken pågikk og krysser alt jeg har av fingrer og tær for at så få mennesker som mulig mister livet... Godt å høre at du har vært i kontakt med familien, for en grusom situasjon for dere her hjemme å være i!
    Ønsker dere en riktig god helg!!
    Stor klem fra meg

    SvarSlett

Hei! Hyggelig at du har lyst til å skrive noe til meg! Har du egen blogg vil jeg gjerne besøke den og! Hilsen Ida