lørdag 26. februar 2011

Knekkebrød igjen...

Er helt frelst i de gode knekkebrødene til Trine Grung og har nå laget dem for tredje gang... noe som er VELDIG MANGE ganger for meg som faktisk ALDRI baker!

Første gang gikk flott!


Andre gang var mandags morgen kl halv sju, etter at vi kom hjem på søndag til tom brødboks. Jeg var SULTEN og totalt døgnvill, så det eneste jeg hadde lyst til var nettopp å stå opp og bake knekkebrød... Så da gjorde jeg det. Det gikk også flott...

I dag var tredje gang... Jeg rørte sammen igrediensene med STOR selvtillitt, ikke så lite fornøyd med meg selv! Åpnet en ny rull med "Pizza og bakepapir" og dro ut to ark. La dem på platene og smurte deigen utover dem... Inn i ovnen og ut etter 5 minutter, rute opp, og inn igjen...

 En time senere skulle vi nyte ferdige knekkebrød... Mannen min syns de satt så fast i papiret... Jeg var i telefonen og tenkte han ikke hadde helt teken på å løsne dem, og sa (fortsatt med like stor selvsikker) at "la meg fikse det.."

Herregud! Jeg skal ALDRI mer bruke bakearkene til "EUROSHOPPER" mer til dette!

De var jo helt størknet fast inn i papiret!! Jeg plukket og skjellte, mannen min mumlet om å bruke vann på dem for å løsne papiret... VANN? PÅ KNEKKEBRØD?  Jeg lo litt overbærende først, men så prøvde han og det VIRKET!

Det BLE vann tilslutt på nesten alle sammen... Måtte jekke meg ned noen hakk da jeg sto der og lot vannet renne over knekkebrødene.. Det var jo litt lurt og da!

Deretter inn i ovnen igjen til tørk i 15 minutter... Vann er jo tross alt den våte ingrediensen i oppskriften, så det funka... Phu!!!

Jaja, ikke flere knekkebrød på oss før vi har kjøpt nye bakeark ihvertfall!!!

5 kommentarer:

  1. Ha ha tror jeg dør av latter her ;)
    Kunne jeg bare vært en flue på veggen og fått med meg dette LIVE ;)
    Ha ha....

    Tittet innom for og ønske deg en god start på ny uke he he he ...ble litt ironisk det he he

    Vel vel mange klemmer skal du få da ;)
    Så får du komme deg på butikken og kjøpe bakepapir i kvalitet ;)

    SvarSlett
  2. Du ....he he he ...jeg har ledd sånn av deg i dag,at jeg måtte dele knekkebrø linken på FB ;);) Ha ha ha så kan du spre latter hos fler... dette var et knakende godt innlegg ;) Ja -takk til flere av dem ;)

    SvarSlett
  3. Hehe..herlig! Tror alle kan "se" deg, hahahaaa..

    Fifin dag og klem fra meg

    SvarSlett
  4. Hi hi hi, du Ida du Ida. Du kan da trøste deg med at det tross alt ikke var DIN feil..:)) Kjekt å se du likte knekkebrødene, de er bare helt knæsj;-)) Ja Chablisen var veldig veldig god:))
    Klem til deg fra meg:)

    SvarSlett
  5. Facebook adr er rikkinatvig@msn.com ;)

    SvarSlett

Hei! Hyggelig at du har lyst til å skrive noe til meg! Har du egen blogg vil jeg gjerne besøke den og! Hilsen Ida