tirsdag 22. februar 2011

Først reiste vi til Thailand...

Da var jeg tilbake fra en FANTASTISK  TUR! Vi hadde lyst til å endelig oppleve en bit av østen som vi bare har hørt om til nå. Av Asia har vi kun vært i Tyrkia fra før, og det regner vi nesten ikke som Asia engang... Men denne gangen...! Vi fant ut at rastløse som vi er skulle vi ta TO land nå som vi endelig skulle reise så langt... Så først gikk turen til Thailand...


Mine vinterbleke føtter nyter friheten fra vinterstøvler og sko...

Nantra Hotel bodde vi på, rimelig ensomt beliggende, men SPA hotell med fantastisk beliggenhet ved havet... (og JA jeg tok både massasje og fotsoneterapi :-)

Hvis vi ville kunne vi ha badet slik vi ble skapt... Ikke et menneske å se på denne stranden!

Derimot var det utrolig mange vakre skjell å finne!! Jeg elsker å lete på stranden... finne SKATTER!!

Her er noen av funnene mine... Det til høyre skal jeg lage et kjede av tenkte jeg... og JA, det ER et skjell!!


Vi reiste ut til Phi Phi øyene med båt... Her er stranden fra filmen "The Beach" med Leonardo di Caprio...

Respekten for Tsunamier er høy her etter ulykken for noen år siden... Skilt om hvor du kan løpe er overalt!

Jeg, og en tradisjonell "longtailboat".

Denne hulen kalte de "Vikingcave" og påsto at et vikingskip hadde søkt tilflukt her en gang... Jeg har mine tvil..!!! Vikinger i Thailand? Not!!

Solnedgangen på hotellet... alltid like vakker!!!

Etter 6 netter i Thailand, reiste vi videre.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Hyggelig at du har lyst til å skrive noe til meg! Har du egen blogg vil jeg gjerne besøke den og! Hilsen Ida