lørdag 20. februar 2010

En ekte lofottorsk jeg var....

I dag blir det LOFOTSKREI til middag. Jeg tror jeg har greid å torturere og maltraktere den nok til at den kan spises nå.. Om man ser bort i fra utseendet da... Jeg er ikke akkurat god på fisk, men den skal jo smake ekstra godt i disse dager, så da var jeg jo bare NØDT TIL å prøve... Håper den kommer til å smake godt ihvertfall! Selv om den ser ut som den har gått igjennom den spanske inkvisisjon... Skal ha poteter, gulrøtter, broccoli og en creme freshsaus med gressløk til... Gleder meg faktisk veldig nå!
God middag til alle der ute!

2 kommentarer:

  1. Dette er virkelig nydelig mat!
    Jeg hadde også Torsk!Skrei her en dag med lever og rogn!
    Da er man mett etterpå! Ha en fin dag ;) Klem!

    SvarSlett
  2. Når laksen går opp i elven står det mange fiskere på bredden. De skryter av
    at de har fått så og så stor fisk alle sammen.
    All laks som går opp i elven er gyterklar. At dette er moralsk forkastelig
    er greit, men alle som fisker etter vårsild-Laks i elv- Lofottorsk- også
    videre fisker kun gyteklar fisk. Hva med støren? og Torskerogn på boks ?
    Skal dette også være moralsk forkastelig?

    SvarSlett

Hei! Hyggelig at du har lyst til å skrive noe til meg! Har du egen blogg vil jeg gjerne besøke den og! Hilsen Ida