lørdag 12. desember 2009

Jul i Frankrike



Da er jeg tilbake fra en fin tur til mor i Frankrike. Jeg var litt lei meg for at de ikke kunne ta turen hjem til jul, men fant ut at jeg kunne jo ta julen med til dem i stede! Så i kofferten ble det pakket ribbe og julegaver... Hadde bare med håndbagasje så det var litt lite plass, men jeg greide da å få med en Aquavit i tillegg:-) Hadde på forhånd avtalt med mor at julaften, den var på tirsdag i år. Så da tirsdag kom stekte jeg ribben etter alle kunstens regler... Vi spiste julemiddag med øl og aquavit. Sissel sang julesanger i bakgrunnen, og etter det gikk vi rundt juletreet og sang "du grønne glittrende tre goddag" og fniste godt...:-) "Treet" hadde jeg funnet i hagen deres samme dag. Det var en avkapp av oliventreet deres som en gartner var i ferd med å beskjære... Jeg smatt ut og reddet en gren... Denne pyntet vi med glitter og kongler... Er det mest pjuskete treet noen kan tenke seg, som stadig truet med å velte. Gavene la vi under treet og julaften var et faktum... Hadde skikkelig julestemning, og akkurat så gøy som man skal ha det på julaften!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Hyggelig at du har lyst til å skrive noe til meg! Har du egen blogg vil jeg gjerne besøke den og! Hilsen Ida